Jos hankkeen käsittely annetuilla tiedoilla ei onnistu eikä pyydettyjä tarkentavia tietoja toimiteta ajallaan, voi viranomainen palauttaa hankkeen takaisin ”Luonnos”-tilaan. Palautuksen myötä hanke poistuu käsittelijän työjonosta ja ilmaantuu takaisin vasta asiakkaan jätettyä asian uudelleen vireille. Palautus ei vaikuta asiakkaan mahdollisuuteen valmistella asiaa Lupapisteessä, sillä hanke säilyttää edelleen LP-tunnuksensa ja sähköiset valtuutuksensa palautuksesta huolimatta.
Palauttaaksesi hankkeen luonnokseksi siirry ”Siirrä käsittelyyn” -välilehdelle ja klikkaa ”Palauta hakemus luonnokseksi” -painiketta.
![](https://s3-eu-central-1.amazonaws.com/euc-cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/2015076297341/original/VS2pxqMAyszNxkbKUKTEzUlAL4u_WR7YmA.png?1649230591)
Kirjoita palautuksen syy sille varattuun kenttään. Tieto toimitetaan asiakkaalle sekä sähköpostitse että hankkeen keskustelun kautta.
Palauttaaksesi hanke ”Luonnos”-tilaan, klikkaa ”Palauta luonnokseksi” -painiketta.