Lupapisteen asiointipalvelua on jälleen kehitetty alla olevan listan mukaisesti.
Viranomainen voi määrittää lupa-ajan voimassaolon toistaiseksi voimassaolevaksi (Yleiset alueet)
- Nykyisellään yleisten alueiden lupa-ajalle on pitänyt asettaa päättymispäivä. Nyt uuden toiminnallisuuden myötä yleisten alueiden lupa-aikoihin voidaan voimassaolon päättymispäivä korvata arvolla “toistaiseksi”.
"Rauennut"- hakemukset näkyvät hankelistassa
- "Rauenneet"- asiat löytyvät nyt Arkistointi-välilehdeltä.
Naapurin poistaminen poistaa myös liitteet hakemukselta
- Kun viranomainen aiemmin poisti naapurin, joka oli virheellisesti lisätty tai muusta syystä tarpeen poistaa, eivät kuulemiseen liittyvät liitteet kuitenkaan poistuneet samalla kertaa, vaan ne jäivät lukittuna hakemukselle. Jatkossa naapurin poistamisen yhteydessä myös kaikki naapurin liittyvät liitteet poistuvat samalla kertaa.
Lupamääräyksen alle lisätyt liitteet eivät poistu mikäli lupamääräys poistetaan
- Aiemmin lupamääräyksen alle lisätyt liitteet poistuivat samalla kun lupamääräys poistettiin. Jatkossa liitteet säilyvät, vaikka lupamääräys poistettaisiin.
Pääkäyttäjä voi määritellä käsittelyajan organisaation hakemuksille
Organisaation pääkäyttäjä voi asettaa tavoitteellisen käsittelyajan hakemuksille. Käsittelyaika lasketaan siitä, kun hakemus on jätetty. Kun käsittelyaika on ylittynyt, hakemus korostetaan päälimmäiseksi hankelistalla. Hakemuksella näkyy myös käsittelyajan ylittäneiden päivien määrä. Tieto ei välity hakijalle, vaan se on ainoastaan viranomaiselle näkyvissä.
Arkistonhoitaja voi arkistoida "Rauennut"-tilaisen hakemuksen
- Kun rauenneita asioita arkistoidaan, dokumenteille voidaan lisätä erillinen“Rauennut”- tieto.
Käyttäjän vaihtaessa käyttäjätunnuksensa, se päivittyy automaattisesti kaikkiin aktiivisiin hakemuksiin
Kun käyttäjä vaihtaa käyttäjätunnuksensa, joka on käyttäjään yhdistetty sähköpostiosoite, se päivittyy automaattisesti kaikkiin aktiivisiin hakemuksiin.