Tarkastusasiakirja aktivoidaan pääkäyttäjäasetuksissa, lue pääkäyttäjän ohjeet täältä: Tarkastusasiakirjan pääkäyttäjäohjeet.
”Tarkastusasiakirja”-välilehti ilmestyy hankkeelle päätöksen myötä. Jos pääkäyttäjäasetuksissa on valittu toimenpiteelle oletuspohja, se on valmiina hankkeella. Jos oletuspohjaa ei ole valittu tai jos halutaan ottaa käyttöön useampia pohjia hankkeella, klikkaa ”Luo uusi”. Valitse avautuvassa ikkunassa, mihin rakennukseen/toimenpiteeseen pohja liittyy, sekä valitse sopiva pohja alasvetovalikosta. Valikossa ovat tarjolla ne pohjat, jotka pääkäyttäjäasetuksiin on luotu.
Viranomainen pystyy tarvittaessa muokkaamaan tarkastusasiakirjan rivejä hankekohtaisesti klikkaamalla kynäikonia. Myös uusia tarkastuskohteita on mahdollista lisätä pohjaan ”Lisää uusi tarkastuskohde” -painikkeen kautta.
Työnjohtaja pystyy merkitsemään tarkastuskohteita tehdyksi ja lisäämään liitteitä. Viranomainen pystyy tarvittaessa kumoamaan työnjohtajan merkinnän.
”Lukitse asiakirja” -painikkeella viranomainen voi lukita valmiin tarkastusasiakirjan. Toiminto on myös mahdollista perua. Lukitseminen luo asiakirjasta arkistokelpoisen yhteenvedon ”Suunnitelmat ja liitteet” -välilehdelle.